2011 m. sausio 29 d., šeštadienis

Stebuklinga vaikystės virtuvė ir purūs blyneliai traškiais krašteliais

Virtuvėje, kurioje prabėgo mano vaikystės dienos, buvo visko: apvalus medinis stalas, koklinis pečius, sūpuoklės - ant pakabintų virvių pritaisyta raudona lentelė, raudonai žydinti kinrožė, po ja senovinis lagaminas, kuriame slėpėsi mano žaislai ir mano stebuklai.

Vaikystės laikais aš buvau įkvėpta stebuklų. Nekalbu apie stebuklus, kuriuos sukuria žmogus, bet apie stebuklus, kuriuos pamatai, tik kai jais tiki. Arba stebuklų principą, tai yra stebuklų buvimą. Naiviai tikėjau, kad atgyja lėlės, kad greitai bus pasaulio pabaiga ir kad palėpėje yra vartai į kitą pasaulį. Vaikiškai atvirai laikiau neabejotinu dalyku, kad senelės iškepti blynai irgi stebuklingi. Juos su didžiausiu malonumu valgydavau pusryčiams, pietums ir vakarienei. Man patiko tas oras, apsunkęs nuo riebaluose kepamų blynų; patiko čirškėjimas ir spraginėjimas; patiko didelė juoda špižinė keptuvė, o labiausiai - laukimas, kol senelė prikeps mažų storų purių blynų traškiais krašteliais.
 BLYNELIAI TRAŠKIAIS KRAŠTELIAIS

Kai dabar pagalvoju, stebuklai gimsta ne tik iš tikėjimo, bet ir iš meilės. Meilės, kurią sudedi į tai, ką darai. Net jei kepi blynus...

2 PORCIJOMS BLYNŲ REIKĖS:
Tešlai
1 puodelio miltų
1 šaukšto cukraus
1 šaukštelio kepimo miltelių
Žiupsnelio druskos
1 puodelio pieno
50 g išlydyto sviesto
1 kiaušinio
Puodelio talpa - 250 ml
Kepimui
Sviesto








1. Suberkite miltus, kepimo miltelius, cukrų, druską į dubenį ir sumaišykite.
2. Kitame inde išplakite kiaušinį, įmaišykite pieną ir išlydytą sviestą. Šį pieno mišinį supilkite į miltų mišinį ir užmaišykite tešlą.
3. Keptuvėje išlydykite pusę šaukšto sviesto ir kepkite blyną iš maždaug pusės puodelio tešlos. Vienas blynas iš abiejų pusių kepa iš viso apie 5 min. P.S. blyną apverskite, kai jo kraštai tampa nebe skysti.
Skanaus :)

4 komentarai:

Anonimiškas rašė...

Atvėsus orams, aš visada užsimanau blynų, šį rytą kaip tik juos kepiau - skanumėlis.

Simona rašė...

Labai džiaugiuosi, kad patiko :) Tokie komentarai įkvepia ir toliau dalintis pamėgtais receptais, labai ačiū, anonime ;)

Agnė rašė...

Šiandien kaip tik šaltesnis vėjas, ruduo artėja, debesys sunkėja.. o namuose oras šiltas ir skanus, ...ir krašteliai gavosi traškūs :)

Simona rašė...

Agne, kaip smagu, kad pavyko :) Iš tiesų, vis labiau ir labiau jaučiasi ruduo, kuris ir mane įkvepia išsikepti blynų ir atrasti visokių jaukumų :)