2016 m. balandžio 9 d., šeštadienis

Naminis migdolų pienas

Jau kuris laikas migdolų pieną gaminu tik namuose. Ir gana dažnai. Matyt, taip būna, kai jį mėgsti ir pasiskaičiuoji, kad pasigaminti yra pigiau negu pirkti, neužmirštant ir to fakto, kad namuose paruoštas pienas daug skanesnis. Be to, pirkto migdolų pieno sudėtyje galima rasti cukraus, kvapų ir netgi krakmolo. Iš tiesų, tai neturėtų kelti didelės nuostabos, kadangi, jei atkreipsite dėmesį į ant pakuotės esančią sudėtį, pastebėsite, kad migdolų riešutai sudaro vos apie 3-7 proc. visos pieno sudėties.



Pats gamybos reikalas lengvesnis nei pamelžti karvę, tiesiog nėra ten ką ruošti, bet šiek tiek pastangų visgi įdėti reikės: užmerkti riešutus, praėjus bent 8 valandoms, juos nukošti, po to užpilti nauju vandeniu, sumalti kombaine ar geroje kokteilių plaktuvėje ir perkošti per dvigubai perlenktą marlę. Taip paruoštą pieną būtina laikyti šaldytuve ir suvartoti per 3 dienas. Bet man tai nėra didelė problema, nes jis tinka kepiniams, kokteiliams, košėms virti ir gerti gryną, pasaldinus vaniliniu cukrumi, medumi ar datulėmis. Tik prieš naudojimą migdolų pieną gerai suplakite, kadangi jis susisluoksniuoja.


Tikriausiai jums kyla klausimas, ar būtina riešutus mirkyti? Taip. Tikrai taip. Jokiu būdu nepraleiskite šio žingsnio, norėdami sutrumpinti pieno gaminimo procesą. Nuo mirkymo priklauso ne tik pieno riebumas, kremiškumas... Riešutai vandenyje ima ruoštis dygimo ir augimo procesams, kitaip sakant, pabunda.



Miegančius riešutus mūsų organizmui gana sunku pačiam pažadinti ir suvirškinti, todėl, tikriausiai dažnas pastebėjote, kad suvalgius riešutų, dažnai skrandyje jaučiasi sunkumas, it prarijus dramblį, tačiau pradėjus valgyti mirkytus riešutus, pajaučiamas didžiulis skirtumas. Mirkant visos maistingos medžiagos – fermentai, vitaminai, aktyvuojas ir tokiu būdu riešutai tampa lengviau virškinami ir maistingesni.



Kalbant apie maistinę vertę, migdoluose gausu baltymų (aišku, mažiau nei karvės piene), vitaminų ir mineralinių medžiagų, kurių nemažai išlieka, ir gaminant migdolų pieną. Tai ypač naudingi riešutai žmonėms, kuriems trūksta kalio, būtino gerai širdies veiklai. Migdolų piene nėra cholesterolio, labai mažai natrio ir pakankamai daug mononesočiųjų riebalų rūgščių, kas taip pat padeda palaikyti geresnę širdies sveikatą ir normalų kraujospūdį. Šiame piene esantis vitaminas E būtinas odai, vitaminas A naudingas akims, didina organizmo atsparumą infekcinėms ligoms, magnis ir kalcis naudingas kaulų ir dantų struktūrai bei nervų sistemai.


Pagal mano pateiktą santykį gausite apie 500 ml riešutų pieno, panašios konsistencijos kaip karvių pienas. Priklausomai nuo to,  kokio riebumo pieno norite, gali skirtis jūsų imamas migdolų ir vandens santykis nuo manojo. Jei norite liesesnio pieno, įpilkite šiek tiek papildomo vandens, o jei norite riebesnio ir dar sodresnio skonio - kitą kartą naudokite šiek tiek mažiau vandens.




Apie pusei litro migdolų pieno reikės:
1 puodelio "Arimex" migdolų
2 puodelių šalto vandens 

Migdolų pienas

1. Nuplaukite migdolus. Išmirkykite juos 8-12 valandų (patogiausia mirkyti per naktį) kambario temperatūroje. Išmirkę migdolai taps beveik dvigubai didesniais. Po mirkymo migdolus nuskalaukite.
2. Sudėkite išmirkytus migdolus į maisto maišytuvą. Užpilkite vandeniu.
3. Malkite dideliu greičiu 2-3 min.
4. Gautą masę perkoškite per dvigubai perlenktą marlę taip, kad joje liktų kuo sausesnė masė.  

3 komentarai:

Dovilė Bajalienė rašė...

mmmmm kaip gardžiai atrodo :)

Caffe e Latte rašė...

O atlikusius tirščius metat lauk, ar kokius nors migdolų riešutų miltus darot?

Simona rašė...

Dovile, ačiū :) ir kaip gardu

Caffe e Latte, džiovinu po orkaite tirščius, kai jau būna sausi, atvėsinu, prasuku keletą kartų maisto smulkintuve ir puikūs miltai gaunas ;)