2015 m. birželio 9 d., antradienis

Pavasarinės tuno salotos su smidrais ir ridikėliais

Pastaruoju metu vis dažniau susimąstau apie laisvę keisti ir keistis. Patinka. Man visada patinka pokyčiai. Nuo mažų dienų ir paauglystėje (o ir vėliau) dažnai girdėdavau pastebėjimų, kad esu nenuspėjama. Taip, bėgau nuo rutinos, tebevengiu jos iki šiol.


Nemėgstu, kai diena baigiasi taip, kaip baigėsi ir vakar, be jokios istorijos ar naujo patyrimo. Dėl pokyčių jaučiuosi gyva, nes kartais, atslinkus rutinai ir dienoms mechaniškai nubyrant kaip karoliukams nuo atrodytų ilgų karolių, gali tai pamiršti. Viskas keičiasi. Ir gerai, kad keičiasi. Kad ir kur būčiau, savame kailyje jaučiuosi tada, kai esu vedama intuicijos, o intuicija kreipia tai viena, tai kita linkme...  


Jūs paklauskite mano mamos. Ji tikrai patvirtins, kad, kai iš Jūrės atvykau studijuoti į Kauną, man nereikėjo priprasti prie naujos aplinkos ir naujų namų. Nuo pirmosios dienos čia buvau sava kaip žuvis vandeny. Pradėjau prisiimti atsakomybę - grūdintis. Man buvo labai gera tolti nuo komforto zonos - nuo įprasto veikimo, tokio pažįstamo ir su kuriuos viskas tvarkoje. Tolti nuo už mane įveikiamų problemų, kurios nereikalavo pernelyg daug nuosavų pastangų. Kokia harmonija, kai žvelgi į gyvenimą kaip į kuriančią patyrimų upę, atvirais delnais priimant net ir tuos patyrimus, kurie nepatinka.


Tačiau aš buvau ir ta pati mergaitė, kuri, mažoje parduotuvėje atradusi fantastiškai tirštą persikų jogurtą, pirmuosius du savo studijų metus jo nepaleido ir beveik kiekvieną dieną šį jogurtą valgė vakarienei. Iš storasienio puodelio su rože. Su kupinu šaukšteliu naminės uogienės.



Vis dar jaučiu, kad pusryčiams, pietums ir vakarienei galėčiau valgyti tą patį maistą. Jei man kažkas skanu, galiu tai valgyti visą laiką. Ir kaip tik šis prisipažinimas puikiai tinka prie mano mėgstamiausių šio pavasario salotų su smidrais ir ridikėliais. Esu absoliuti šių salotų mėgėja. Dvi dienas iš eilės valgiau jas pietums, o trečia dieną per vėlyvuosius pusryčius vaišinau artimuosius.



Mano meilės romanas su šiomis salotomis prasidėjo dar praeitą vasarą, kai nutariau, kad vienas iš dalykų, kuriais tikrai verta pasilepinti pavasary, yra smidrai. Privalumai jų yra visokie: juose daug vitamino K ir B grupės vitaminų bei antioksidantų, be to jie turtingi skaidulų. Žinoma, skanūs. Nam, nam...

Kartais šioms salotoms visus produktus supjaustau ir sumaišau su padažu dubeny, bet, kai norisi gražiau, truputį pažaidžiu - imu didelę lėkštę ir serviruoju tiesiai į ją. Och, kaip aš dabar norėčiau valgyti šias salotas, sėdėdama kur nešienautoje pievoje, "įmerkus" basas kojas į vėsias žoles.

1 valgytojui reikės:

2 ridikėlių
1/4 mažo raudonojo svogūno
1 kiaušinio
4 didelių žaliųjų alyvuogių 
5 midrų
1/2 skardinės nusunkto tuno
10 salotų lapelių 
1 vyšninio pomidoro (nebūtina)
30 ml alyvuogių aliejaus
1-2 arbatinių šaukštelių raudonojo vyno acto
1 arbatinio šaukštelio garstyčių
1-2 arbatinių saukstelių skysto medaus
Žiupsnelio druskos ir maltų juodųjų pipirų
Keleto čiobrelio šakelių

Pavasarinės tuno salotos su smidrais ir ridikėliais

1. Įdėkite kiaušinį į prikaistuvį ir užpilkite karštu vandeniu, kad apsemtų. Užvirkite, sumažinkite ugnį ir virkite 5 minutes. Tada išgriebkite į ledinį vandenį, tegu pastovi.
2. Paruoškite garpuodį: apatinę dalį perpus pripilkite vandens ir užvirkite. Sudėkite smidrus (nulaužę jų kietus galiukus) į garpuodį, uždenkite ir virkite garuose 7-8 minutes.
3. Kol smidrai verda, užpilui į didelį dubenį supilkite aliejų, actą, sudėkite garstyčias, medų, įberkite gerą žiupsnį druskos, papipirinkite ir išmaišykite.
4. Paruoštus smidrus sudėkite į lėkštę ir palikite atvėsti.
5. Tuną susmulkinkite nedideliais gabalėliais, sudėkite į dubenį pas uždarą, švelniai sumaišykite.
6. Salotų lapus nuplaukite, nusausinkite, suplėšykite mažais gabalėliais ir įmaišykite į tuną ir uždarą, kad apliptų padažu.
7. Į salotinę sudėkite susmulkintus ridikus, plonai supjaustytą svogūną, į keturias dalis padalintas alyvuoges, smidrus (supjaustykite apie 4 cm ilgio gabalėliais) ir susmulkintą pomidorą, jei naudojate, išmaišykite. Paragaukite, jei reikia, padruskinkite.
8. Nulupkite kiaušinį, susmulkinkite ir sudėkite ant salotų. Apibarstykite susmulkintais čiobreliais ir maltais juodaisiais pipirais.

2 komentarai:

Indrė rašė...

Gardžios. Manau puikiai tiks kuriai vakarienei :)

Simona rašė...

Būtinai, Indre, na, kodėl turiu nuojautą, kad patiks ;)