2014 m. balandžio 11 d., penktadienis

Vanilinė avižinių dribsnių košė su mėlynėmis

"Nesakyk, kad neturi pakankamai laiko, nes Tu turi valandų per parą lygiai tiek pat, kiek jų turėjo Mikelandželas, Motina Teresė, Leonardo da Vinči, Tomas Džefersonas ir Albertas Einšteinas."
H. Jackson Brown Jr

Kaip dažnai mintyse ir garsiai pasakau: "neturiu pakankamai laiko", "kaip man trūksta laiko", "daryčiau, jei turėčiau daugiau laiko" ir t.t. Kad ir prieš gerą pusvalandį pagalvojau, jog būtų neblogai papildomas truputis laiko - viena kita valanda - šioje įpusėjusioje dienoje, o prieš 15 min. perskaičiau Brown mintį ir ak... kokia nepagražinta tiesa.
 


Prisiminiau viena iš savo mėgstamiausių kompozitorių - Volfgangą Amadėjų Mocartą. Būdamas penkerių jis pradėjo kurti muziką, o 35-erių mirė, palikdamas apie 640 kūrinių! Ar jis turėjo daugiau valandų paroje? Žinoma, ne.



Tiesa ta, kad, skundžiantis laiko stygiumi, tingiu, išsisukinėju arba nuo nežinojimo nuo ko pradėti, arba nuo aistros trūkumo imtis tam tikros veiklos. Kartais nuo baimės. Tiesa ta, kad visi mes turime 24 val. paroje ir tik nuo mūsų pačių priklauso, ar per jas nuversim kalnus, ar tyliai praegzistuosim, besiskųsdami laiko trūkumu... Visada galim pasirinkti, kiek bus verta mūsų kiekviena valanda. Truputį baisu suvokti, kad laiko netrūksta, kad kartais pritrūksta noro ir motyvacijos, o gal savęs pažinimo.

„To, kas mums atrodo neįmanoma, galbūt paprasčiausia nesistengėte padaryti.“ – Johanas Volfgangas Gėtė

Niekad nebuvau pavyzdinga pusryčių valgytoja darbo dienomis. Būtent dėl laiko trūkumo ir dėl to, kad ankstyvais rytais galiu valgyti tik lengvą maistą, dažniausiai pusryčių atsisakau ir dieną pradedu, gurkšnojant arbatą, kakavą ar kavą su pienu. Visgi vis dažniau pasitaiko tokių rytų, kaip pabundu itin alkana, tada greitomis išsiverdu avižinių dribsnių košės su mėlynėmis, paskanintos vaniliniu cukrumi. Ir niekad nepasigailiu. Dėl avižiniuose dribsniuose esančios ląstelienos organizmas šiuos angliavandenius pasisavina iš lėto, taip energija nenukrenta staiga ir jos užtenka visam rytui. Be to, avižose yra magnio bei vitamino B, o mėlynėse gausu antioksidantų. Taigi, kur tas mano didysis šaukštas...  


2 pusryčiautojams reikės:
1 puodelio avižinių dribsnių
1 puodelio vandens
1 1/2 puodelio pieno
1 puodelio šviežių arba šaldytų mėlynių
Nedidelio žiupsnelio druskos
Žiupsnelio vanilinio cukraus

Vanilinė avižinių dribsnių košė su mėlynėmis

1. Į puodą supilkite 1 puodelį pieno ir vandenį, užvirkite, vis pamaišant.
2. Supilkite avižinius dribsnius, druską, vanilinį cukrų ir, vis pamaišant mediniu šaukštu, virkite apie 5 - 10 minučių, priklausomai nuo avižinių dribsnių rūšies.
3.  Supilkite uogas, likusį pieną, išmaišykite ir pavirkite dar pora minučių. Jei norisi, paskaninkite medumi ar cukrumi.  

Komentarų nėra: